Yritystapahtumia ja taloushallintoa

Uusi vuosi, uudet tavoitteet

22.1.2019

Mitä uusia tavoitteita sinulla on alkaneelle vuodelle?

Uuden vuoden alussa monilla on tapana asettaa tavoitteita, jotka viimeistään helmikuun alussa unohtuvat. Hyvä alku kuitenkin. Mitä tavoitteita kannattaa asettaa, jotta niistä olisi perustavaa laatua olevia hyötyjä ja samalla iloa. Mikään asia, jos sitä toteutetaan ”hampaat irvessä” ei toimi pitkään. Elämä on tarkoitettu nautittavaksi ja suunnitelmat pitää tehdä sen mukaisiksi. Niiden pitää olla jokapäiväisiä ja sellaisia, joista voi nauttia ja hyötyä. Mitä tavoitteita sellaiset ovat?

Ruoka on elämän perusasia ja siitä pitää nauttia. Me aikuiset voimme itse vaikuttaa siihen, mitä syömme. Mitä kaikkea meidän pitäisi syödä tai olla syömättä? Tästä aiheesta on varmasti kirjoitettu enemmän kuin mistään muusta. Dieettejä ja ruokavalioita on tarjolla laidasta laitaan. Tavoitteena voi olla painonpudotus tai terveydestä huolehtiminen. Monet innostuvat, mutta viikon kuluttua jatkavat samaan totunnaiseen tapaan todeten, että jotain pitäisi tehdä. Mitä siis tehdä? Mitkä ovat järkevät ja toteutettavat tavoitteet?

Onneks On Lähiruokaa ja Onneks On Luomua kirjat korostavat suomalaisen puhtaan ruoan arvoa. Nauttimalla täysipainoisesta, puhtaasta ja aidosta ruoasta, arvostaen samalla sen alkua ja juuria, luontoa sekä monia elämän kauniita vivahteita, ruoka on paljon enemmän kuin vain vatsantäytettä.

Voimme olla onnellisia, koska Suomessa on ruokaa saatavilla kaikille. Vaikka elämisen taso ja rahan käyttömahdollisuudet vaihtelevat, järkevästi ostamalla terveellistä ruokaa saa todella vähällä rahalla. Tästä myöhemmin lisää ohjeita ja vinkkejä, mutta vastoin yleistä käsitystä terveellinen ruoka on edullista ja epäterveellinen kallista. Perusjuurekset, ruisleipä, kananmunat ja maito tai piimä, kasviproteiinit ja monet muut raaka-aineet ovat edullisia ja niistä saa monipuolisia herkullisia aterioita. Näistä reseptejä myöhemmin.

Tavoitteena tälle ja tulevillekin vuosille on nauttia maukasta, puhdasta ja terveellistä ruokaa. Nauttia elämän pienistä ja suurista vivahteista. Tee jokaisesta ruokailusta ainutlaatuisen hetki, istu rauhassa, keskity siihen mitä syöt. Nauttikaa perheenä ainakin yksi yhteinen ateria päivässä. Jos asut yksin, kuuntele musiikkia tai kaikista ohjeista poiketen, käytä kännykkää..! Lue sinne ladattua kirjaa tai kuuntele äänikirjaa. Mutta älä selaa facebookia tai sähköpostia, keskity syömiseen!

Onpa ateriasi siis maukas, yksinkertaista ja edullisista aineksista kotona valmistettu tai kolmen ruokalajin annos ravintolassa, nauti siitä! Keskity ruokailuhetkeen, älä kiirehdi. Juokse myöhemmin, mutta älä juoksuta vatsaasi ruokailun aikana.

Tavoitteena alkaneelle vuodelle on nauttia elämästä ja hyvästä ruoasta!

Suosittele meitä